Oltenia

Supply chain-ul si provocarile moderne

Supply chain-ul si provocarile moderne

Detalii stire

Categorie
Stiri afaceri - economie
Modificat
acum 4 saptamani si 2 zile
Vizualizari
45

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Supply chain-ul si provocarile moderne

Felul in care se face comertul in ziua de astazi s-a schimbat radical. Lumea actuala este intr-o continua miscare si transformare, iar bunurile cele mai de pret sunt timpul si informatia. Comerciantii de succes se asigura ca ofera toata informatia necesara despre produsele lor pe toate canalele de vanzare pe care le au la dispozitie si ca produsele ajung in cel mai scurt timp posibil la client. Tocmai de aceea, comerciantii au fost nevoiti sa se adapteze cerintelor si sa gaseasca noi canale de vanzare, inovatia si agilitatea fiind factori esentiali pentru succesul in business.

Pentru a respecta cerintele clientului, un business trebuie sa foloseasca toate canalele pe care le are la dispozitie si sa tina pasul cu orice inovatie din domeniu. Stim, este un lucru dificil, deoarece schimbarile se petrec intr-un ritm ametitor. Canalele de vanzare si procesele aferente se pot, astfel, dovedi depasite si incapabile sa se adapteze noilor tendinte. De cele mai multe ori, problemele provin tocmai din faptul ca se folosesc sisteme si canale de vanzari care nu comunica intre ele, incapabile de a oferi functionalitati necesare abordarii strategiei omnichannel. Un business cu astfel de probleme este incapabil de a aduce valoare adaugata cumparatorului, ceea ce se traduce pe termen lung prin pierdere. Datorita evoluţiei proceselor comerciale la nivel global, companiile trebuie sa se orienteze catre soluţii omnichannel (care includ magazine fizice, magazine online, aplicaţii mobile, cataloage).

Comerciatii sunt nevoiti sa ia in calcul o investitie intr-un sistem integrat, capabil sa se adapteze rapid si sa integreze noi canale de vanzare de fiecare data cand nevoia o cere. Clientul trebuie sa aiba parte de aceeasi experienta placuta, indiferent de canalul pe care il foloseste: magazin traditional, magazin online, portaluri de shopping sau canale de social media. Un sistem integrat de distributie aduce beneficii la nivel de management al stocurilor, al resurselor interne, inclusiv financiare. Strategic, pe termen mediu si lung, se obtine o imagine mai buna, relatii mai bune atat cu partenerii, cat si cu clientii, dar si un raspuns mai bun si mai rapid la schimbare. In plus, un sistem integrat va asigura capacitatea de a controla activitatile firmei de oriunde si oricand, o scalabilitate ridicata si o previzionare automata.

Supply chain-ul reprezinta un avantaj competitiv important pentru companii, iar abilitatea de a colabora si de a se interconecta cu supply chain-urile partenerilor sau ale furnizorilor este un atuu semnificativ. Un supply chain adaptat inseamna sa fie capabil sa raspunda cu promptitudine unor nevoi imediate. Tocmai de aceea, aplicatiile software si noile tehnologii au un rol decisiv in eficienta si performanta unui supply chain.

In principiu, SCM reprezinta managementul lantului de aprovizionare si presupune gestionarea fluxului de marfuri, de date si resursele financiare aferente unui produs sau serviciu, de la achizitionarea materiilor prime pana la livrarea produsului la destinatia finala. Desi multe persoane identifica logistica cu lantul de aprovizionare, logistica este de fapt doar o componenta a SCM. Sistemele SCM de astazi, complet informatizate, includ manipularea materialelor si sofware-ul folosit de toate departamentele implicate in procesul de productie, indeplinirea comenzilor si urmarirea informatiilor – despre furnizorii, producatori, distribuitori, logistica si retaileri.

Activitatile SCM se refera la achizitii, managementul ciclului de viata al produsului, planificarea lantului de aprovizionare (inclusiv planificarea stocurilor si intretinerea activelor si a liniilor de productie ale intreprinderii), logistica (inclusiv transport si gestionarea flotei) si gestionarea comenzilor. Intr-un mediu concurential atat de puternic, capacitatea de previzionare a nevoilor clientilor si de a livra consumatorilor produsele de care ei au nevoie, atunci cand au nevoie a devenit un must-have. Sistemele ERP si WMS devin din ce in ce mai mai utile pentru previzionare si lucru cu scenarii pe baza de variabile, iesind din zona de simpla monitorizare si raportare. Scopul final este acela de a obtine o fereastra de timp cat mai mica intre comanda si livrare.

Lanturile de aprovizionare si nevoia lor de flexibilitate

Lantul de aprovizionare de astazi este complex, profund si in permanenta evolutie, ceea ce inseamna ca trebuie sa fie flexibil pentru a fi eficient. In trecut, lanturile de aprovizionare au satisfacut necesitatile companiilor si ale clientilor printr-un model unitar de la inceput la sfarsit, dar care a fost, in mare parte, supus schimbarii. Consumatorii dispun acum de mai multe optiuni in ceea ce priveste cumpararea produselor – in magazine, online si multe altele. De asemenea, au ajuns sa se astepte la niveluri sporite de personalizare. Un lant de aprovizionare flexibil poate sa raspunda acestor asteptari.

In plus, aprovizionarea lantului de distributie a devenit foarte flexibila. De exemplu, evolutiile geopolitice si economice pot afecta in mod substantial lantul de aprovizionare din sectorul de productie. Daca un producator are nevoie de aluminiu si nu il poate obtine de la un furnizor datorita unei anumite politici comerciale, acel producator trebuie sa fie capabil sa se orienteze rapid pentru a obtine aluminiul din alta parte. Capacitatea de a reconfigura rapid lantul de aprovizionare este esentiala pentru abordarea cu succes a acestui tip de scenariu. Flexibilitatea este esentiala pentru realizarea acestor tipuri de reconfigurari in timp real.

Provocarile lantului de aprovizionare se extind dincolo de problemele legate de eficienta si de gestionarea costurilor. Schimbarea circumstantelor poate afecta si conformitatea cu reglementarile aplicabile. Sistemul dvs. SCM trebuie sa fie suficient de flexibil pentru a atenua toate efectele generate de modificarile lantului de aprovizionare, inclusiv de cerintele de reglementare in schimbare si variate. Un sistem SCM inteligent va poate ajuta sa fiti mai eficient si sa reduceti costurile, pastrand, totodata, conformitatea cu o varietate de reglementari juridice in continua schimbare.

SCM si cloudul


Cu parametrii SCM de astazi, mediul cloud devine un aliat indiscutabil in mare parte, deoarece aplicatiile bazate pe cloud sunt in mod implicit mai flexibile si mai adaptabile la schimbare. Este foarte dificil sa adaptati aplicatiile locale si codificate personalizat, ca raspuns la circumstantele fluctuante care apar in mod regulat in mediul actual de activitate, cum ar fi o problema neprevazuta de aprovizionare. Solutiile cloud sunt, de asemenea, arhivate in mod inerent, pentru a utiliza mai bine tehnologiile care capata caracter permanent.

0729905555
https://scribsoftware.ro